schotse muziek

  • Mieke

    goedmorgen allemaal

    Vorig jaar zijn we op vakantie geweest in Schotland en omdat ik een fervernt doedelzakspeler ben, wilde we een aantal cd's kopen. Zijn we door al het moois daar totaal vergeten. Nu was mijn vraag, heeft misschien iemand van jullie schotse muziek met doedelzakken op cd of MP3? En kan er misschien iemand mp3 cd's maken met doedelzakmuziek ( bands, albums, maakt niet uit) maken. Zelf ben ik niet zo'n computerkenner en vraag het dus op deze manier.

    Als ik iets terug kan doen, is dat vanzelfsprekend. Mijn man heeft enorm veel muziek op zijn computer staan en het het er zo ‘'afplukken’'.

    Mocht je zulk soort muziek hebben mail me dan rechtstreeks naar mijn prive e-mail adres, want mijn post kijk ik regelmatig.

    Alsvast bedankt en nog een fijne dag.

    Groetjes Mieke van den Berg

  • P.H.Canters

    Beste Mieke,

    Wij zijn onlangs weer in Schotland geweest en hebben daar enige muziek van mee genomen.

    o.a. “a piping hot christmas” een CD. het zijn 14 christmas hits on the bagpipes.

    Als je hier interesse in heb hoor ik het wel.

    En ik bezit ook een cd met alleen maar legerband Bagpipes. (zal even moeten zoeken) maar ik vindt hem wel

    Als je vindt dit is wat hoor ik het wel.

    M.vr. gr. Hans Canters

  • f.van den Berg-Jansen

    Ik ben op zoek naar drie regels van ‘A highland lad’, bewerking André Hontelé. Van drie coupletten ontbreekt in de muziek die ik bezit het einde van de tweede regel:

    1 The lowland laws he ………………….

    2 And gude claymore doun ……………………..

    3 But ere the bud was …………………………..

    Kan iemand mij helpen?

  • T. Berkhout

    Goedemiddag F.van den Berg Jansen,

    Ik weet niet of u al in het bezit bent van de tekst omdat uw oproep al eent tijdje geleden is.

    Maar hier komt ie dan.

    The lowland laws he held in scorn. But he still was faithfull to his clan,

    Gallant enz.

    And gude claymore doun by his side, The ladies hearts he did trepan,

    Galant enz.

    But ere the bud was on the tree, A doun my cheeks the pearls ran,

    Galant enz.

    Vriendelijke groet,

    Mevr. T. Berkhout