Wereldmuziek voor kinderen

• Jetske

Ik ben voor mijn dochter op zoek naar een leuke kindercd met wereldmuziek - een beetje Manu Chao (daar houdt ze erg van), lekkere Afrikaanse drums, wat klezmer…

Iemand hier goede ideeen?

Groeten van Jetske

• Jan

Als je echt muziek voor kinderen bedoelt, kan je eens bij Putumayo proberen:

http://www.putumayo.com/playground.html

maar volgens mij houden kinderen van alle muziek met een beetje ritme erin. Laat de klezmer en de Afrikaanse drums maar voor zich spreken…

• Jetske

Bedankt voor de tip, Jan. De World Playground-cd's hebben we inmiddels op de kop getikt en zijn erg geslaagd - het zijn overigens ‘gewone’ songs die kinderen ook leuk vinden.

Nog veel leuker is een andere wereldmuziek voor kinderen-ontdekking die we deden: de cd Linke Soep van Samba Salad - een Nederlands bandje dat gekke teksten op salsamuziek zet -maar ook klezmer en merengue etc. Er wordt hier volop gedanst, dat snap je.

Groeten van Jetske

Meer over Samba Salad vind je op www.sambasalad.nl

• Jan

Muzikale wereldreis voor KIDs

Een ontdekkingstocht in de wereld van de klassieke muziek, daar draait het in de KID-concerten om. Tijdens een vorig concert nam deFilharmonie de jonge luisteraars mee naar een wereld van dwergen, kakelende marktvrouwen en een oude heks. Dit keer wordt het een echte wereldreis. Composities van over de hele wereld maken duidelijk dat muziek overal net even anders klinkt. Aziatische, Europese en Amerikaanse stukjes wisselen elkaar af. Jo Roets van theatergezelschap Laika schreef het veelkleurige verhaal. Gitte Van Hoyweghen breit als vertelster het geheel aan elkaar.

Iedereen tussen zes en twaalf jaar kan zich samen met de rest van de familie door het symfonisch orkest laten meeleiden. Ook kleinere broertjes of zusjes die niet kunnen stilzitten, mogen mee. Er wordt voor avontuurlijke opvang gezorgd.

ð¯ KID-Concert op zo 6/3 om 11 uur

Koningin Elisabethzaal, Koningin Astridplein 26, Antwerpen

reserveren tel. 0900 00 311

info tel. 03 213 54 05 of www.defilharmonie.be