suggesties

  • <b>webmaster</b>

    wereldmuziek is pas begonnen en groeiende. Wie suggesties heeft, nieuwe links of nieuwe ideeen laat het me weten. Elke reactie is welkom.

    Bert

  • Hans Eversteijn

    Beste Bert, Maastricht 30-11-02

    ik ben een liefhebber van wereldmuziek,komt door mijn zeemansachtergrond.

    Ik ben vooral een liefhebber van latijnsamerikaanse muziek en in het bijzonder van Mexicaanse muziek in al zijn diversiteit.

    Er zijn vele stijlen,van noord naar zuid Mexico valt er veel te genieten op het gebied van de traditionele authentieke volksmuziek.

    Bekend is natuurlijk de Mariachimuziek afkomstig uit de staat Jalisco met de bekende sones de jalisco,maar er is meer,zoals bijv.de son jarocho uit Vera Cruz,

    waar het bekende“La Bamba” vandaan komt en verder de Ranchera,de Huapango en Huasteca,de Corrido enz.

    Onze stichting draagt de naam van de zangeres die deze muziek in de hele wereld heeft vertolkt en vooral in ons land,waar zij op 06-11-1997 plotseling overleedt(Schiphol) Maria de Lourdes kreeg dan ook de eretitel “Ambasadrische van het Mexicaanse lied” (Embajadora de la cancion Mexicana)

    Maria de Lourdes was naast zangeres een vrouw die zeer veel heeft gedaan voor het behoud van de authentieke traditionele Mexicaanse muziek en cultuur en had een eigen muziekschool in Mexicostad waar zij jong talent de mogelijkheid bood om zich verder te ontwikkelen en te ontplooien,verder was ze de oprichtster van “Grupo impulsor de la musica representativa Mexicana” een groep dus die deze muziek nieuwe impulsen gaf en belangerijke vertolksters en vertolkers heeft voortgebracht.Onze stichting heeft onder andere vooral de doelstelling deze nieuwe talenten naar Nederland en Europa te halen, wij hebben afgelopen augustus daarmee een succesvolle start gemaakt.

    Het is hardnodig om te werken aan het behoud van oude en traditionele culturen in al zijn uitingsvormen omdat anders het gevaar dreigd dat ze verloren zullen gaan in deze op de commercie gerichte wereld,wij willen met onze stichting daaraan een bijdrage leveren als het gaat om de Mexicaanse cultuur en muziek in navolging van een fantastische zangeres,kunstenares en bovenal een zeer hartelijk en strijdbaar mens die in het harnas is gestorven ver van het door haar zo geliefde Mexico.

    Iedereen die interesse heeft kan contact met ons opnemen,ook voor eventuele optredens, ons E.Mail adres is stichtingmariadelourdes@hotmail.com